Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Figge123

Medlem
Borde möjligen varit tydligare med mitt skämt, men det är precis som @Vattendroppe skrev och jag anspelade på den roliga felskrivningen i ovan nämnda annons.

//Jens, Salomon
Shit, förstod jag. Men med tanke på att kineneserna kopierar allt annat, speciellt inom elektronik så hade jag inte blivit förvånad.

eriC1

Aktiv medlem
Gruppen "Topptur Köp och Sälj" på Facebook har ju ibland lite väl fantasifulla priser.
Nog för att det är dyra prylar, men här kan man istället få helt nytt, och nya modellen av ATK 14 och ändå spara lite pengar om man köper nytt istället.

Skärmavbild 2020-11-06 kl. 15.57.35.png

fredw

Aktiv medlem
Gruppen "Topptur Köp och Sälj" på Facebook har ju ibland lite väl fantasifulla priser.
Nog för att det är dyra prylar, men här kan man istället få helt nytt, och nya modellen av ATK 14 och ändå spara lite pengar om man köper nytt istället.
Extra märkligt eftersom toppturare nog är en målgrupp med ovanligt god koll på prylar och deras prisläge. Visst det går ju ofta att pruta, men när utgångsbudet är uppåt väggarna så riskerar man nog att skrämma bort de flesta

• Gilla
Reactions: Ivo

Pillard

Aktiv medlem

Visa bilaga 4774
Den gruppen brukar ju snarare ha sjukt bra priser ibland :)

Pillard

Aktiv medlem

Går att köpa helnytt på Bittl för ca 1000:- mindre. Visst, du får en äldre årsmodell på skidan men den är ju oförändrad. I gengäld får du en nyare modell av Kingpin, vilket i sig kan ha ett visst värde. Du slipper också demo-funktionen på bindningen och kan välja vilka hudar du vill ha.

Edit: Förlåt, kollade extra noga nu och såg att det var tvärtom. Du får en nyare modell på skidan också. Du slipper alltså det svarta, vilket du inte vill ha på en turskida.

unsuspected

Aktiv medlem
Har den inte varit uppe förut eller bara en liknande? Ser inte skillnad på skidor bara snowboards.

ljunkaan

Ny medlem
Jag är bara ute efter en bra tur utrustning för att gå med i serre chevalier nu under jul å nyår.

xviggenx

Aktiv medlem
Det här är ju ett ganska så stronk pris för ett par första generationens OP118... Dessutom låter det lite som att säljaren försöker ta mer betalt pga grafiken, som i mitt tycke borde göra skidan billigare.

fredw

Aktiv medlem
Favorit i repris... Fjärde (?) gången gillt? Antingen är de väldigt svårsålda (men då brukar man kanske sänka priset?) eller så har han köpt på sig ett rejält lager. Bara att önska lycka till!(y)

Senast ändrad:

Pillard

Aktiv medlem
Favorit i repris... Fjärde (?) gången gillt? Antingen är de väldigt svårsålda (men då brukar man kanske sänka priset?) eller så har han köpt på sig ett rejält lager. Bara att önska lycka till!(y)

Nu var väl priset iaf sänkt med en tusenlapp?

eriC1

Aktiv medlem
Nu vet jag inte alls vad de här är för sjukt plagg, men va i helv.....! :D
Priset vet jag inget om, dom verkar ju säljas för rätt rejäla priser begagnat om man googlar runt lite, men helvette, kundbasen för dessa plagg lär inte vara stor!

Christiam

Aktiv medlem
Priset vet jag inget om, dom verkar ju säljas för rätt rejäla priser begagnat om man googlar runt lite, men helvette, kundbasen för dessa plagg lär inte vara stor!

Blev galet nyfiken.
265€ för en handledsvärmare?! Sjukt nyfiken på vad det är för inspector gadget kläder. Någon som vet mer eller har ork att läsa på?

farsan56

Aktiv medlem
Jag lämnar ett bud på 20papp jämt, snabb affär, trevlig stämning och Swishar i förväg såklart. Borde funka 😁
Fan va jag kommer att vara kung när jag glider omkring på byn med den på mig👑

fredw

Aktiv medlem
Bara jag som får lite nutida MÖP-vibbar? Tog en snabbtitt på hemsidan och antingen är det extremt seriöst eller extremt ironiskt?
Jag fick vibbar redan av annonstexten här på Freeride.
Saknades bara ”Jag kunde ha avslöjat mer om detta plagg men då måste jag tyvärr eliminera dig efteråt”. Följt av ett blinkande meddelande och en liten rökpuff från min iPhone som därefter slocknar för gott. Varefter jag coolt avlämpar den i närmaste papperskorg. Sedan tar jag obemärkt fram en ny anonymiserad smartphone ur en av de 19 dolda strålsäkrade innerfickorna på min ACRONYM-bllZhitt99-jacka i Riga-grått och vandrar gatan fram som en vanlig människa, nästan.

Christiam

Aktiv medlem
Bara jag som får lite nutida MÖP-vibbar? Tog en snabbtitt på hemsidan och antingen är det extremt seriöst eller extremt ironiskt?
MÖP?
Jag tror absolut på högst seriöst. Grundaren har även samarbetat med Adidas. Dessa techwear är tydligen populära på modemässor och även bland gemene människa. Y-3 och stone island är enligt Zalando andra stora aktörer inom techwear området.
Innovativa plagg med ny design och konstruktion som även står emot hårt väder.
Rapport från västkust och östkust ( skärgårdarna) önskas, hur ser det ut bland båtfolket? Där finns det en del med stabil ekonomi som gärna lägger pengar där det syns.
Det enda jag inte förstår är varför jag blir så fascinerad av detta.

Seppuccu

Aktiv medlem
Vet inte... En gång i början av 2000-talet såg jag en tröja i ett skylfönster i Milano som såldes för det facila priset 2495€. Blev mer sugen då än nu. :)

Senast ändrad:

farsan56

Aktiv medlem
Använd max 7ggr sen Juli-19. Räknat på beg priset blir det +3000kr per gång. Hoppas den är jäkligt skön🤑

fredw

Aktiv medlem
De som jobbat i skidbutik i alperna vet att det finns kunder som kommer in en gång per år och frågar efter det dyraste inom varje kategori och sedan köper det. Och nu menar jag inte DPS eller Stöckli utan mer typ följande:
I Acronyms fall verkar det iofs röra sig om en någorlunda ändamålsenlig produkt och även om jag kan driva med annonsören här så är jag glad att en del "early adopters" med pengar över (eller inte) finansierar utvecklingen, typ som med Tesla. Något ska ju norrmännens och andra oligarkers pengar gå till. Jag är kanske också skyldig till sånt beteende ibland.

• Gilla

fredw

Aktiv medlem
Använd max 7ggr sen Juli-19. Räknat på beg priset blir det +3000kr per gång. Hoppas den är jäkligt skön🤑
Man får iofs intrycket att denna produkt är extremt ömtålig och helst inte bör användas alls (åtminstone inte i närvaro av dagsljus eller regn), och dessutom knappt ens tål att hängas upp på en vanlig galge... "Kommer sparsamt använd, inte med en enda skråma. Skulle säga att den sett dagsljus (läs regn) max 7 gånger, och hängt på en ordentlig galge resten av tiden."
Skönt, då kanske den tål ett par duggregn till här i Lund innan ytskiktet disintegrerar. Måntro den mest har hängt på en ordentlig galge, i hallen, lagom synlig för besökare...

erik_lagg

Aktiv medlem
Kul annons. Gillar: "Priset är inte hugget i sten, men har du många frågetecken kring vad jackan är värd så kan jag säga att den helt enkelt inte är för dig. "
Då var det löst för min del.

Tillägg: kommer förresten ihåg skidklädesmärket Mower (var det svenskt?) med reklamen "The most technical ski wear" på 80-talet. Här tror jag att de åkte på stryk av Ninjajackan.

Edit; hittade Mover nu - verkar finnas fortfarande och är Schweiziskt.

Senast ändrad:

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Undrar om ljudet i den där reklamfilmen är en exporteringsbugg, eller om det är tänkt att låta så...

JohanSundstrom

Aktiv medlem

Haha, den var bra! :LOL:
Sen kanske inte freeride.se är rätt forum att försöka kränga en sådan jackan på.

pd

Aktiv medlem
Men å andra sidan blir man lite av Ninja när man har/använder jackan, så den kanske ska användas vid skymning eller i mörker. Därav få dagsljustimmar.
Tanke #1: Jag hoppas att det finns minst en manual och instruktionsvideo till alla "subsystems". Har den en egen Iphone-app?

Tanke #2: Om jag hade mött någon i en sån jacka så hade jag inte ens fattat hur megacool personen måste känna sig. Pre-Corona hade jag rent av kunnat råka stöta till personen. Fatta vilken dundertabbe!!!

Tanke #3: Undrar vilken profil man tagit fram för målgruppen för den videon.

• Haha

Karlstad

Aktiv medlem
Om man kan lägga 22 000 på en jacka så vill man väl inte ha en använd va?
Iofs så kanske det finns miljömedvetna miljonärer som tänker på återbrukande 😊

Anzom

Aktiv medlem
Finns en knivficka. Funkar ju fint i både orten och i skogen. Är det något speciellt med materialet? Eller är det funktionerna som är extra allt?

fredw

Aktiv medlem

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp