Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

RichardH

Medlem

Priset är kanske inte jätteintressant (bortsett från att det är typ samma pris som man kan köpa likadana nya från Tyskland eller Skistar typ), men det som står i annonsen fick mig att bli lite intresserad: "Dessa är köpta i alperna direkt från Atomic och har därför inga skavanker som billiga b och c produktions skidorna (dvs. defekta eller felaktiga skidor) som man kan hitta på nätet."

Finns det någon som helst sanning bakom detta? Låter spontant väldigt konstigt att ett märke skulle sälja någon form av andrahandssortering via internet. Låter ungefär likadant som myterna om att kopior av märkeskläder bara är tillverkade vid nattskiftet...

madness

Medlem

Priset är kanske inte jätteintressant (bortsett från att det är typ samma pris som man kan köpa likadana nya från Tyskland eller Skistar typ), men det som står i annonsen fick mig att bli lite intresserad: "Dessa är köpta i alperna direkt från Atomic och har därför inga skavanker som billiga b och c produktions skidorna (dvs. defekta eller felaktiga skidor) som man kan hitta på nätet."

Finns det någon som helst sanning bakom detta? Låter spontant väldigt konstigt att ett märke skulle sälja någon form av andrahandssortering via internet. Låter ungefär likadant som myterna om att kopior av märkeskläder bara är tillverkade vid nattskiftet...
Åker du till Skeppshult och köper en gjutjärnspanna, då får du 2 sortering.
För mig är fabriksförsäljning 2 sortering, om inte fabriken enbart säljer via egen butik.

RichardH

Medlem
Åker du till Skeppshult och köper en gjutjärnspanna, då får du 2 sortering.
För mig är fabriksförsäljning 2 sortering, om inte fabriken enbart säljer via egen butik.
Ja det känns ju inte omöjligt, även om jag inte nödvändigtvis tror att det är sant för dessa skidor.

fredw

Aktiv medlem
Skulle förvåna mig mycket om något märke frivilligt/medvetet släpper iväg skidor med defekter.

snej

Aktiv medlem
Tänker att andrahandssortering är sånt som säljs på fabriksUTförsäljning. Här beskrivs det som fabriksförsäljning vilket skulle borga för högre kvalitet och det tror jag väl iofs inte stämmer, men vågar nog påstå att det helt säkert inte handlar om sämre kvalitet. Gällande riktiga raceprodukter så pratas det däremot om fördelar med att plocka direkt ur fabrik osv men det här är väl vanliga konsumentskidor och ingenting annat.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp